aku adalah wanita biasa.. wanita zaman moden.. terasa dunia in aku punya.. semua hiburan telah aku cuba..karok? hmm dah try dah.. minum benda haram pun sudah..
kiranya kan aku dah hampir lenyap sebagai orang islam sehinggalah aku bertemu dengan seorang lelaki yang bernama TENGKU MUHAMMAD ROHAIZAT BIN TENGKU MUHAMMAD ROSLAN
lelaki ini telah membuat aku tersedar daripada diulit selimut syaitan di kelab malam itu..
tak ku sangka dia ialah kawan kepada abg aku hafiz..
abg aku terus menampar pipiku ,,
lalu dia berkata padaku
"kenapa aishah knpa?? knpa aishah pilih jalan mcm mama n papa aishah? aishah wake up honeyy wake up!! kau adalah umat islam sayang bangun ... tengok muka abg sayang""maafkan aishah abg.. tapi mama dan papa tak pernah nya ajar aishah mgaji, mahupun solat pun aishah tak tahu.."
"maafkan sya ya kerna myampuk perbualan kalian berdua.. aishah adik perempuan saya boleh ajar kamu mgenal erti islam yang sbrnanya .. itu pun kalau kamu mahu la ya? nak tak ? tapi kami tinggal dekat kampung la .. kalau cik aishah sudi saya boleh aturkan masa ?"
"hmm ok saya setuju.."
"abg harap mama n papa pun mcm tu juga la aishah kan"
"aishah pun harap mcm tu la abg"
setibanya aku dikampung itu.. suasana disini amat tenang dan tiada lagi asap - asap seperti kuala lumpur yg jalan nya dipenuhi dgn kenderaan yg berpuluh ribunya dan bunyi yg agak bising..
tapi aku disini sangat tenang.. ya allah .. aku bermohaon pada mu agar taubat ku ini akan diterima oleh diri mu ya allah..aminn
setelah selesainya aku mgenal erti islam dan kmudiannya aku di ajari oleh adik umi iaitu adik kepada tengku muhammad rohaizat atau dikenali dgn panggilan manjanya jat
setelah selesai semuanya aku mula berasa yang aku sendiri pun tak tahu nk beritahu macam mana tentang perasaan aku terhadap abg jat..
aku pulang ke bandar .. aku mulakan dengan kehidupan yang baru
selepas beberapa hari aku tinggalkan rumah terdapat bnyak perubahan yg ketara terhadap mama dan papaku.. mereka berdua telah di buka pintu hati untuk bertaubat dan kembali ke jalan yang benar..alhamdulillah semua kembali berjalan seperti biasa..
setelah semuanya setuju aku mula bertunang
aku sendiri tidak pernah melihat bakal calon suami aku sehinggalah pada hari di akad nikah itu... itu lah yang aku nantikan selama ini .. dan tertanya - tanya siapakah suami ku?alunan kompang telah pun berbunyi.. tanda bahawa pengatin lelaki telah pun tiba ..
aku malu - malu kucing dan menuruni tangga satu persatu.. baju aku ala ala amt salleh pun ada heheheeh
kini aku bersimpuh malu.. dan tidak mahu untuk melihat muka suami ku kerana mungkin mukanya tak la seindah yang aku bayangkan..
akad nikah dimulakan
saya tengku muhammad rohaizat bin tengku muhammad roslan terima nikah nya tengku siti nur aishah binti tengku azlan dengan mas kawinnya sebanyak 390 dinar emassetelah satu lafaz .. semua berdoa untuk kami berdua lalu dia abngun untuk mgyarungkan cincin itu terhadapku kerana kini aku adalah isteri kepada ustaz yang aku minatiiiiii wooooooo tak sangkaaa bonus bagi diriku ... terima kasih ya allah!




Tiada ulasan:
Catat Ulasan